Thursday, August 13, 2009

heart feeling..... :(


pagi2 ni terasa nak mencoretkan sesuatu yang menyentuh perasaan, berlaku tanggal 13.08.2009....

rasenya macam tak wajar untuk aku menyalahkan takdir, apetah lagi mempersoalkan qada' dan qadar allah swt....


khamis malam jumaat, indahnya menyambut penghulu segala hari. masjid hanya seperbatasan belakang rumah, menganjurkan "majlis bacaan yassin perdana"abg n mak bergegas untuk mengerjakan tuntutan agama sejurus sebelum maghrib menjelma.

aku? hmmmmmm bergegas jugak..... bergegas termenung depan tv.... ape alasan yang aku nak bagi ni bila mak ajak nanti? hadoiiiii, berdosakah aku menolak pelawaan mak ke rumah allah swt menunaikan solat, bacaan yassin, solat hajat dan sedikit penyampaian ilmu agama....

bukan menidakkan tuntutan agama, tapi sungguh sungguh aku tak kuat menghadap masyarakat...semuanya disebabkan 'zuriat', bukan mempersoalkan takdir sekali lagi, tapi aku manusia biase @ pun luar biase lemahnya aku ni. aku tak kuat untuk menepis pandangan sinis masyarakat, aku tak da jawapan untuk soalan sinis mereka ya allah....mereka yang bersusah payah membantu menguruskan majlis ku hampir 2tahun yang lepas....ampunkan hambamu ya allah....

menjelang azan maghrib, mak n abg melangkah ke masjid, aku? menunaikan solat dan bacaan yassin seorang diri. masa bacaan yassin, SUNGGUH, gugur air mata ini....sungguhhhhh.....

abg balik mendahului mak, abg mulalah cerita keindahan kunjungan abg ke masjid semalam....

abg kate mcm solat hari raya....mencecah ribuan umat muhamamd saw..... ya allah.... ruginya hambamu ini ya allah..... buat kesekian kalinya air mata ini tumpah...... tumpah dan tumpah ya allah..............

7 comments:

Mirza said...

ahkak...sabar yer....
insyaallah 'rezeki' yg 1 itu akan tiba x lama lagi

Mr$ hErMaNN said...

insya allah...
serius mirza, dah lebih kurang setahun gak la, akak tak penah berbual mesra ngan jiran2, jumpe tepi jalan, takat senyum jerk, nak duduk bersidai mcm dedulu tak de la, tersegan dengan diri sendiri, kekadang rase nak pindah, tapi kesian kat mak tak de kawan kat umah.....

Mr$ hErMaNN said...

haippp norfaezah abas, bila nak follow me...wakakakaaaa :)

Izah Radzi said...

MRS.hermann
sabar la ya..
sama la kita b4 ni pun dkt setahun lebey redrose tak join apa2 aktviti, ceramah, kenduri..takutlah soalan2 yg berbisa dari org2 yg takde perasaan ni..huhu

p/s : bila nk follow blog redrose ni..huhu

Mr$ hErMaNN said...

aikkk redrose,
kite da follow la....
ke kite yg tak reti??? cube try test tgk.... ade tak?

Irma Rizal said...

ala yang..
jgn la mcm ni..
sabar ya..
x elok la sbb tu sampai x nak g majlis ilmu kan..
bayangkn ganjaran yg kite dpt dlm majlis ilmu..
masa tu 70,000 malaikat menaungi manusia yg g ke majlis ilmu..n kalau time tu kite berdoa mohon hajat kite malaikat sampaikn pd Allah..alangkah bagusnye ganjaran tu yang..xpe..jgn la frust2 lg k..kite sama2 doakn ya..xpe azi kuat kan..mmuuaahh..

Mr$ hErMaNN said...

thanks kwn2 for all the support...
naseb baik ade RH n kwn2 maya ni...
terasa akrab sgt wlu tak penah bersua (ewahhhh...)
thanks thanks n thanks again...
still masih blom kuat, tapi akan ku cuba....